by Pete Christian
Read Psalm 23

“The Lord is my shepherd,” starts this classic scriptural verse. Possibly the most universally known, people of other religions and even non-religious people have heard of this passage. Understanding its meaning is an entirely different exercise. 

To me this passage can’t be taken literally, as God is not a man, and I am not a sheep. As metaphor and allegory for our relationship with God, the psalm is loaded with mystery and meaning and even a cursory investigation requires one to look into one’s own heart and one’s own relationship with God and ask: is it really true for me

Written before the time of Christ, this surely would have been part of the scripture Jesus would have meditated on during his sojourn in the wilderness. During these forty days of Lent when we remember Christ’s journey in the desert, we too need to question our own relationship, just as Christ did, and find our own connection with God. 

Lord God, let us keep your scriptures in mind and meditate on them day and night, persevering in prayer, always on watch. Amen. Origen of Alexandria


“El Señor es mi pastor,” comienza este clásico versículo bíblico. Posiblemente este sea uno de los versos más universalmente conocidos, ya sea personas de otras religiones e incluso personas no religiosas han oído hablar de este pasaje. Comprender su significado es un ejercicio completamente diferente.

Para mí este pasaje no se puede tomar literalmente, como que Dios no es un hombre, y yo no soy una oveja. Sino mas bien como metáfora y alegoría de nuestra relación con Dios, el Salmos está cargado de misterio y significado, e incluso una investigación superficial requiere que uno examine su propio corazón y su propia relación con Dios y se pregunte si eso es realmente cierto para mí? 

Escrito antes del tiempo de Cristo, seguramente habría sido parte de la escritura que Jesús habría meditado durante su estancia en el desierto. Durante estos cuarenta días de Cuaresma cuando recordamos el viaje de Cristo en el desierto, también nosotros/as necesitamos cuestionar nuestra propia relación, tal como lo hizo Cristo, y encontrar nuestra propia conexión con Dios.

Señor Dios, permítenos mantener tus escrituras en la mente y meditar en ellas día y noche, perseverando en la oración, y siempre alertas. Amén. Orígenes de Alejandría


COMING THIS SUNDAY

Sunday, March 19
8:30 am: Praying Circles Around Our Children (continues thru April 9)
11:05 am: Tattoos on the Heart (continues thru April 9)
12:15 pm: Prayer as a Symbol in Art
12:15 pm: Bolivia Summer Mission Trip

Comment